در ره منزل ليلي كه خطر هاست در آن //شرط اول قدم ان است كه مجنون باشي

صفحات

خرداد ۰۶، ۱۳۸۹

موسوی : اقتصاد در خدمت فساد سازمان یافته

میر حسین موسوی، از نامزدهای معترض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران در خرداد ماه 88، از رسوخ «تفکر خرافی» در کشور ابراز نگرانی کرد.وی که در دیدار با جمعی از اعضای شورای مرکزی سازمان جوانان و دانشگاهیان حزب اعتمادملی سخن می‌گفت، نسبت به نفوذ خرافه‌گرایی در سطح مدیریت کلان کشور هشدار داد و گفت: امروز خرافات در خدمت یک فساد سازمان یافته سیاسی و اقتصادی قرار گرفته‌است.وی «حذف سازمان مدیریت و برنامه ریزی، حساسیت به کلید واژه توسعه، پشت سر انداختن برنامه‌های پنج ساله توسعه و حذف بخش عمده‌ای از مدیران با تجربه»، را نشان از رسوخ این تفکر خرافی دانست.در این دیدار، مهندس موسوی «شجاعت و افشاگری» مهدی کروبی را در بالا بردن آگاهی مردم موثر دانست و نقش وی را برای «جنبش سبز» با اهمیت خواند و گفت که امیدوار است نقش آقای کروبی همچنان «با قدرت» ادامه داشته‌باشد.
لزوم وجود احزاب :
میرحسین موسوی در ادامه سخنان خود با اشاره به لزوم وجود حزب در یک جامعه چندصدایی گفت که از اول انقلاب تفکری وجود داشت که با حزب و تشکل مخالف بود. تجربه نامناسب مردم درباره احزاب دوران بعد از مشروطیت این بدبینی را تشدید می‌کرد. آقای موسوی گفت: در کنار این نگاه بدبینانه، اندیشه مثبتی هم بود که در راس آن شهید بهشتی قرار داشت.آقای موسوی «شهید بهشتی» را معتقد به فعالیت‌های حزبی و تشکیلاتی دانست و گفت: او در این زمینه نیز تلاش می‌کرده و مخالفت با تک صدایی و رژیم تک حزبی را از جمله ویژگی‌های «شهید بهشتی» دانست.نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، در ادامه سخنان خود از نگاه منفی که در سال‌های اخیر به احزاب شکل گرفته انتقاد کرد و افزود: لغو پروانه فعالیت دو حزب اصلاح طلب کشور ریشه در همین اندیشه منفی در مورد احزاب دارد.وی با اشاره به «اجرای بدون تنازل قانون اساسی» تاکید کرد: ایستادگی بر حق تشکیل و حفظ احزاب در این روزها حیاتی‌تر از همیشه است. چه این احزاب سیاسی باشند و چه صنفی، وقتی بحث اجرای بدون تنازل قانون اساسی مطرح می‌شود یکی از اصول، صراحت در آزادی تشکل‌ها و احزاب است.به اعتقاد آقای موسوی تشکل‌های سیاسی باید از آزادی و حقوق همه دفاع کنند و در صورت امکان در هم ادغام شوند و تشکل‌های بزرگتری را ایجاد کنند.
اقتصاد صدقه‌ای عامل بی‌نظمی در رویه‌های عقلانی :
در بخشی دیگری از این سخنان، آقای موسوی اقتصاد «صدقه‌ای» و اقدامات «باری به هر جهت» را موجب به وجود آمدن بی نظمی در تنظیم رویه‌های عقلانی دانست و تصریح کرد: شیعه واقعی همیشه و هر روز منتظر فرج و ظهور امام زمان است ولی در عین حال برای هزار سال بعد خود هم برنامه ریزی می‌کند.
میرحسین موسوی در این دیدار به سخنان محمود احمدی‌نژاد درباره حضور آمریکا در عراق اشاره‌کرد و این طرز فکر را در سیاست خارجی «فاجعه» خواند.
وی افزود: بر اساس این نگاه آمریکا برای نفت یا دلایل ژئوپلتیکی یا برای دلایل استراتژیک به عراق نیامده بلکه آمده‌است جلوی ظهور امام زمان را بگیرد.

هیچ نظری موجود نیست: