در ره منزل ليلي كه خطر هاست در آن //شرط اول قدم ان است كه مجنون باشي

صفحات

آبان ۲۸، ۱۳۸۷

ایران بد ترین نوع مدیریت

هاشمي رفسنجاني روز یکشنبه با انتقاد از رویکرد دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه به «سند چشم انداز ۲۰ ساله» گفت: «ایران بد ترین نوع مدیریت» را در استفاده از ثروت های کشوری دارد. اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس مجلس خبرگان رهبری در « دومين سمپوزيوم بين‌المللی ايران ۱۴۰۴» در تهران، با اشاره به رسیدن قیمت نفت به رکورد ۱۴۷ دلاری در ماه ژوییه گفت: «اکنون خوب مشخص شد كه حتی اگر نفت بشكه‌ای‌۱۴۰ دلار هم باشد، اتفاقی نمی‌افتد، جز اين كه در اين مدت به قيمت‌های بالا وابسته شديم» .
اشاره آقای رفسنجانی به انتقاداتی است که اقتصاددانان و کارشناسان به نحوه مصرف در آمد های نفتی در دولت جمهوری اسلامی دارند. شماری از اقتصاد دانان می گویند، دولت محمود احمدی نژاد، درآمد های نفت را به جای صرف در امور زیربنایی، صرف واردات کالاهای مصرفی و تزریق نقدینگی به اقتصاد ایران کرده است که افزایش تورم را در پی داشته است. صادرات نفت خام حدود ۸۰ درصد درآمد دولت ایران را تشکیل می دهد.
هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نبود آسایش و آرامش در ایران گفت اگر آسايش خاطری در کشور نباشد، استعدادها به خارج از کشور فرار می کنند. وی در ارتباط با مسائل زنان نیز گفت زنان ایران باسواد شده‌اند اما در مديريت و بيرون از خانواده آن‌ها را در کشور جدي نگرفته‌ايم . دختران بیش از ۶۰ درصد پذیرفته شدگان کنکور دانشگاه های ایران را تشکیل می دهند. پیشتر محمود احمدی نژاد و رسانه های حامی او، دولت های قبلی را به فساد مالی متهم کرده بودند.

هیچ نظری موجود نیست: