در ره منزل ليلي كه خطر هاست در آن //شرط اول قدم ان است كه مجنون باشي

صفحات

آبان ۱۹، ۱۳۸۷

روحانيت بايد بر تمام دنيا مسلط شود

صافی‌گلپایگانی :
دنیای امروز، دنیای بسیار پیچیده‌ای است و هر روز بر پیچیدگی آن افزوده می شود.
(ازكرامات شيخ ما اين است / شيره را خورد وگفت شيرين است)
صبح امروز(1387.08.19) در دیدار اعضای شورای عالی حوزه علمیه قم : انتظارات دنیا از حوزه‌های علمیه بویژه پس از انقلاب بسیار زیاد شده است و در چنین شرایطی روحانیت باید بر تمام دنیا احاطه داشته باشد.؟؟؟؟؟؟
روحانیت نمی‌تواند نسبت به مسایل جهانی بی‌اطلاع باشد، به ویژه آن که امروز وقایع جهانی خیلی زود در کشور ما هم تاثیر می‌گذارد.
این مرجع تقلید گفت: حوزویان باید از اوضاع عالم بویژه مسلمانان اطلاع کافی داشته باشند تا بتوانند در همه جا نقش خود را به خوبی ایفا کنند.صافی‌گلپایگانی با بیان اینکه دیدگاه‌های شورای عالی را فی‌الجمله قبول دارند، خاطرنشان کردند: برنامه‌های شما باید در راستای حفظ سنت‌های اصیل حوزه باشد و لزومی ندارد برای سازماندهی امور، آزادی عمل و استقلال علما و اساتید محدود شود.
امور حوزه نباید صد در صد اداری و شکلی سازمانی پیدا کند، خاطرنشان کردند: این امر موجب از بین رفتن قداست روحانیت و تضعیف رابطه مردم با آنان است؟؟؟؟!!!!
.این مرجع تقلید بر لزوم مطالعه و کارشناسی قبل ازایجاد تغییر و تحولات در حوزه تاکید کرده و گفت: دست‌ به تغییراتی نزنیم که محسنات فعلی را از دست بدهیم و دیگر راه بازگشت نداشته باشیم.

هیچ نظری موجود نیست: